joi, 13 noiembrie 2008

WRC-uri Estice

WRC este o competitie care se desfasoara pe bugete imense si este practicata mai ales de producatorii principali de automobile de pe piata: Citroen, Suzuki, Mitsubishi, Subaru, Ford, dar si echipele retrase din competiatia mondiala, cu palmarese extraordinare, Lancia, Peugeot, Toyota si Audi, cu modele precum Lancer Evo, Impreza WRX STI, Focus WRC, Swift WRC, C4 WRC, Legacy, 206 WRC, 307 WRC, Delta Integrale, Celica, 80 Quatro, s.a.m.d.

Dar in ultimii 7-8 ani, am constatat o schimbare de bugete, ca si in cazul Afacerilor, acestea se indreapta cu preponderenta spre Europa de Est si Asia.

Iar de cand s-au implicat si niste constructorii cu renume precum Volkswagen, cumparand Skoda in 1993 si Renault, cumparand Dacia in 1999, 2 producatori si 2 Brand-uri cu renume in aceasta zona si nu numai, au inceput sa produca si sa participe la aceste competitii, cu masini de Raliuri si numai, dar in special cu modele WRC.

Primul model care a aparut in competitie a fost Skoda Octavia WRC in anul 2000, castigand o etapa de campionat, Dar din 2003, Skoda s-a hotarat sa se dezvolte o masina pe baza Fabia

Acesta Masina a fost in top 10, aproape in toate etapele Campionatului Mondialului, avand un potential extraordinar pentru orice fel de Campionat de Raliu.

Skoda Fabia S2000 - 2003







Specificatii Model 2003-2007
Cai Putere @ Rotatii pe minut: 298/5500
Turatii pe minut (Nm) @ Rotatii pe minut: 520/3500
Dimensiuni Ampatament: 4002.1770.1451
Greutate: 1230 Kg
Transmisie: 4x4
Engine Capacitatea Motorului 4 Turbocharged
Pozitia Motorului: Front Transverse
Capaciatea Cilindrica: 1999

Compresie: 82.5
Valve Motor: 93.5
Engine Cams 8.7:1
Engine Carburation 5
Electronice: 2 OHC
Suspensii: Turbo by Garrett
Usile Caroseriei: 2462
Volumul Caroseriei: 4.1 usi
Compozitia Caroseriei: 3 Volume
Tipul Caroseriei: Hatchback
Frane: din Otel

Dar dupa 5 ani de activiate modelul 2003 s-a schimbat si aceste odata cu schimbarea design-ului modelului de "strada" Fabia. Acest model fiind mai bine conceput decat pedecesorul lui.



Skoda Fabia New S2000 - 2008









Modelul are un design mai atletic, cu un design mai compact, cu niste specificatii mai bune, mai perfectionate decat S2000 din 2003.
Fabia este un model conceput pe baza Polo.


Specificatii Model 2008
Putere: 3,992 mm,
Diametru: 1,798 mm
Ampatament: 2,486 mm
Greutate: 1,150 kg (tarmac), 1,200 kg (fine gravel)
Titul Motorului: atmospheric petrol engine, four cylinders, 16 valves, displacement 1,998 ccm, aluminium block and cylinder head, four-wheel drive
Transmisie: 6-speed sequential - X-tracClutch: AP Racing – 184 mm
Suspensii: Reiger Racing system
Frane: Brembo, front disk diameter 355 mm, rear disk diameter 300 mm (tarmac); gravel - 300 mm both front and rear
Roti: OZ wheel rims with BF Goodrich 18´´ (tarmac) and 15´´ (gravel) tires
Electronice: Magneti Marelli

Dacia prin Renault a avut in 2005 un test cu modelul Logan, creat pe baza Clio.



In urma cu cateva zile am citit un articol intr-o revista de profi, cu acesta prezentare a modelului, si mi-am dat seama ca in 3 ani, nu s-a mai realizat nimic in acesta directie.


Modelul la o prima analiza nu arata a Logan, ci mai degraba a Megane Sport, din pacate nu s-au dat presei prea multe date tehnice spunandu-se ca Motorul este dezvoltat pe Baza Clio RS, dezvoltand o putere de 260 CP.


Dar sa nu ne imbatam cu apa.


Dacia este................Dacia, model Low-Cost, conceput pentru Europa de Est, Asia si America de Sud, si acest model S2000 este doar o iluzie, un concept, o promovare tot a Renault in Lume, pe cand Skoda are un brand awareness mult mai mare decat Dacia.



Dacia Logan S2000 - 2005





In Concluzie, Dacia este Renault si Skoda este Volkswagen, "Ambasadori" pentru Europa de Est a Brand-urilor principale.

Aceste doua modele vor fii dezvoltate incontinuare dar din pacate, tot Skoda castiga si la acest subiect, Skoda participand la Curse internationale cu modele dezvoltate din anul 2000.

Volkswagen este primul producator european, iar Renault este al treilea producator pe acceasi piata.

Deci si aici un punct in plus.

Dar situatia este deschisa in continuare.......Vom Vedea

Niciun comentariu: