vineri, 14 noiembrie 2008

Parteneriate de Succes - WorldWide Joint-Ventures

Orice afacere are nevoie de un partener pentru a avea o sutinere pe un anumit segment sau pe o anumita piata sau intr-o regiune anume.

Scopul principal, al companiilor in parteneriat este acela de a se consolida in industria unde se creaza noua companie, de exemplu o companie din parteneriat poate sa vina cu Clientii, iar celelalte cu Facilitatile de productie sau forta de munca specializata sau cu Brand-ul.

Iar orice Joint-Venture se creaza intodeauna pe o situatie win-win, a partenerilor.

Un proces de creare a unei noi companii, de tip joint-venture este in acelasi timp un proces de restructurare, in special dupa cum am constatat in partea comerciala si admnistratie (fiindca foarte multe Parteneriate sunt concepute in special pentru Companii din Productie), dar si din acest departament intr-o masura mai restransa.

Dar un joint venture nu este o fuziune in adevaratul sens al cuvantului, dupa cum spuneam mai sus, un parteneriat inseamna fondarea unei noi afaceri, pe cand o fuziune este o contopire a celor doua sau mai multe organizatii care sunt in plina activitate.

Cateva dintre Parteneriatele de succes sunt urmatoarele:

Sony Ericsson Mobile Comunication, companie inregistrata in Suedia, fondata in anul 2001, dar cu o activitate inceputa in 2002. Compania este detinuta de 50% Sony Corporation din Japonia(tehnologie de readare audio si foto, Walkman si Cybershoot) si 50% de LM Ericsson din Suedia(tehnologie de telecomunicati), Compania este numarul 4 pe piata de telefoane mobile cu circa 10% din piata. SonyEricsson a vandut in anul 2007 peste o suta de milione de terminale, ajungand la o cifra de afaceri de peste 12 miliarde Euro si un profit de peste 1,1 miliarde Euro, cu o crestere de 20% fata de anul anterior. Brand-ul semnifica o unire a celor doua puncte tari.

Bosch and Siemens Hausgerate este inregistrata in Germania, fiind detinuta in proportii egale de Siemens si Robert Bosch din Germania, ambele activand ca si conglomerate, cele 2 companii au decis in anul 1967 sa isi uneasca fortele de pe piata electrocasnicelor, BSH este un lider de piata in acest domeniul in America, Asia si in special in Europa, are operatiuni de vanzari si productie, in peste de 35 de tarii, peste 39.000 de angajati si o cifra de afaceri de peste 8 miliarde Euro si un profit peste 400 milioane Euro, in anul 2007, cu o crestere de peste 20% in ultimii 5 ani, producand pe langa brand-urile pricipale, Bosch si Siemens si altele precum Ufesa, Constructa, Thermador, Gaggenau, Coldex, Profilo, Lynx, Pitsos si altele. Brand-ul inspirand forta prin structura simpla prin care a fost construit, initiale producatorilor si semnul per semnaland o unire a celor trei litere.

Nokia Siemens Systems, din Finlanda, dar inregistrat in Olanda, este o organizatie de tip offshore, care s-a infintat in 2007, cand Nokia si Siemens
au hotarat sa-si uneasca divizia de sisteme de telecomunicatii, creand un gigant prezent in peste 150 de tarii, cu peste 1400 de clientii, 70 de operatorii de top in portofoliu, cu peste 60.000 de angajati. Offshore-ul este numarul 2 mondial la echipamente de Retea Mobila si servicii de retea, si numarul 3 la sisteme de telefonie fixa. Brand-ul este unul care inspira o legatura dintre cele doua companii partenere, printr-o bucla care reprezinta un cablu, cu doua culori diferite una inchisa Nokia si una deschisa Siemens, cele 2 transmit o completare a servicilor oferite, totodata acest "cablu" inseamna o crestere a companiei, ascedenta.


Generali PPF Holding este o entitate de tip managemnt offshore inregistrata in Olanda, cu actionariat Cehesc, Grupul PPF intregistrat in Olanda cu 49% si capitalul italian cu 51%, prin Generali inregistrat in Austria.
Acest grup a fost infintat in anul 2007 cand Petr Keller, unul dintre cel mai bogati si misteriosi oameni de afaceri din Europa de Est, a semnat un acord istoric pentru compania sa PPF, cedand controlul celui mai puternic asigurator din Cehia, Ceska Pojistovna, oferind-ui accesul la o piata de peste 15 tari din regiune si peste 10 milioane de Clienti. Grupul este lider de piata asigurarilor din Cehia si Serbia(in parteneriat cu grupul Delta), fiind prezent in top 5, in regiune si in aproape toate pietele unde opereaza. Grupul obtinand inainte de unire avea venituri de 2,7 miliarde Euro din prime si un profit de peste 300 milioane Euro, Brand-ul este o alaturare simpla a celor doua companii sau 2 experinte in acesta piata.

Sanofi Pasteur MSD, este un joint venture intre Merck&Co din SUA si Sanofi-Aventis, din Franta, prezent in peste 19 Tarii in special in Europa, Grupul este Lider in piata de Vacinuri.
Fondat in 1994 si detinut in proporti egale de cei 2 parteneri, avand o piata de peste 390 milioane de Clienti, Brandul este ca si o manusa petru cei doi producatori prin logo-ul desenat si prin cele doua culori.

Fujitsu Siemens Computers, este o companie inregistrata in Olanda cu actionariat German(Siemens, 50%) si Japonez(Fuji Holdings cu 50%). Activ pe piata Sistemelor IT din 1999, prezent in 23 de tari in special din Europa si cu parteneri in peste 170 de tarii, Fujistu Siemens este prezent in primi 10 producatori mondiali de sisteme IT, cu venituri de peste 6 miliarde de Euro si un profit de peste 105 milioane Euro si peste 10.500 de angajati, unititi de un bran creat foarte simplu prin unirea celor doua brand-uri si cu specificarea sectorului abordat.

LP Displays este un joint venture creat in 1999, de LG(50%) si Philips(50%), inregistrat in Olanda, este activ pe partea de productie a Televizorelor si a Monitoarelor.
Compania are peste 8.000 de angajati, detine 27% din piata mondiala de LCD, cu o cifra de afaceri in 2007, de peste 2 miliarde de Euro.
Brandul este prezentat ca si o "sarma" unde se comtopesc LG si Phlips prin culorile prezente pe acestea.

The Solae Company este un parteneriat intre DuPoint(50%) si Bunge(50%), este prezent pe piata de ingrediente.
Cu vanzari de peste 1 miliard de Dolari, cu peste 3.500 de angajati si cu operatiuni in peste 100 de tari, in 2007.
Prin culoarea folosita Brand-ul tinda sa transmita ca lucreaza "verde", prin frunza prezenta.

ThalesRaytheon Systems, este o companie inregistrata in Franta, detinuta de cei doi partneri in mod egal.
Parteneriatul are peste 1.500 de angajati si o cifra de afaceri de peste 800 milioane Euro in 2007, iar 80% din acestia sunt realizati in afara de tara de origine.
Thales Raytheon este prezenta pe piata de Sisteme de Siguranta aviatica, si dupa cum inspira si "cupola", protectie.

Valeo Raytheon Systems, este un joint venture intre Valeo 50% si Raytheon 50%, din 2002, compania ofera Produse de Radar.
Valeo un producator de Componente Auto si Raytheon un producator de sisteme de sigurante
Brand-ul este o alaturare a experientei celor doua companii

EuroSugar o companie detinuta de Nurdsuker, Germania, Cristal Union, Franta si ED&F, Anglia, conceputa in anul 2007, compania are peste 21.000 de parteneri, prezenta in pest 8 tari din Europa, activeaza ca un distribuitor pe piata Europeana a zaharului.
Brandul este unul construit simplu si la obiect, avand si materia prima in acest design.

DowCorning este o companie prezenta pe piata din 1943 pe piata silicoanelor industriale, este un parteneriat intre Dow Chemical, cu activitati in industria chimica si Corning, Producator de Geamuri, compania a obtinut o cifra de afaceri in 2007, peste 4,9 miliarde Dolari si un profit de peste 690 milioane Dolari, avand peste 10.000 angajati in peste 45 de tari.

Numonyx este o companie inregistrata in Olanda si prezent pe piata din acest an, Compania este un Joint-Venture intre Intel si STM Electronics, activeaza pe piata IT, oferind instrumente de stocare, devenind un concurent serios al marilor producatori din acesta industrie, de fapt si brand-ul specifica ca activitatea companiei est una noua prin panglica sub forma de N. Acesta este cel mai recent Parteneriat care l-am gasit, dar sa sperem ca se va extinde pe piata.

Binenteles sunt si alte Parteneriate dar acestea am considerat ca sunt reprezentative...... global sau pe piata.
Am sa revin si cu alte experinete ale noilor companii

Niciun comentariu: